דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסה לברצלונה 

מאת    [ 26/07/2009 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 2574 פעמים ]


ברצלונה (בספרדית ובקטלאנית: Barcelona) היא בירת הקהילה האוטונומית קטלוניה והעיר המאוכלסת ביותר בה. העיר היא השנייה בגודלה בספרד, ומתגוררים בה כ-1,605,602 תושבים, וכ-3,161,081 תושבים במטרופולין שלה, נכון לשנת 2006.

טיסה לברצלונה נוחה שכן העיר ממוקמת על חוף הים התיכון, בין שפכיהם של היוברגאט והבסוס, והיא תחומה במערב ברכס הרי קויסרולה.

זוהי עיר מפוארת ורומנטית, יש בה גם האנרגיה וחיי הלילה האופייניים לעיר נמל. האדריכלות הייחודית של גאודי, השדרה ההדורה לה ראמבלה והכיכרות פלאסה דה סנט ז'וזפ אוריול ופלאסה ריאל, בהן תוכלו לחוש את דופק העיר. את מועדון הכדורגל המפואר בעולם האיצטדיון והאווירה שאסור להפסיד.

טיסה לברצלונה היא חווייה ויש להתחיל אותה עם יום טיול מלא ונפלא לג'ירונה. העיר שוכנת על אם הדרך מברצלונה לצרפת וכינויה "עיר אלף המצוקים".

טיול קל יספיק בכדי להכיר לכם את העיר העתיקה שנשתמרה כמעט בשלמותה ואשר משקפת את האווירה בימי הביניים. אסור לפספס גם את פיגראס, העיר ידועה כעיר הולדתו של האומן סלבאדור דאלי ובה המוזיאון הגדול ביותר ליצירותיו של האומן המפורסם.
טיסה לברצלונה בדרך כלל כוללת בתוכה גם מקום נוסף שלאוהבי הים והשמש אסור לפספס והם חופיה המפורסמים של קטלוניה באיזור המכונה קוסטה ברווה. עיירות הנופש במקום - טוסה דל מאר ויורט דל מאר ישאירו אתכם פעורי פה לנוכח החופים היפים, קו החוף החלומי, שדרות מלאות החיים ושווקים מלאי תיירים.
אקלים העיר הוא אקלים ים תיכוני מתון (בזכות הים הקרוב). ממוצע המשקעים הוא כ-1,000 מ"מ בשנה, ורובם יורדים בחורף. הטמפרטורה הממוצעת בחודש החם בשנה, אוגוסט, היא 24 מעלות צלזיוס. הטמפרטורה הממוצעת בחודש הקר של השנה, ינואר, היא 8 מעלות.
ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד. בעיר כ-1.6 מיליון תושבים, רובם קטלאנים והשאר ספרדים מאזורים אחרים וכ-230,000 מהגרים (בעיקר מאמריקה הלטינית: אקוודור, ארגנטינה וקולומביה; מרוקו, פקיסטן וארצות מזרח אירופה: אוקראינה ורומניה).
ברצלונה היא עיר הנמל המרכזית של ספרד. נמל ברצלונה הוא אחד הנמלים בעלי התעבורה הגדולה באירופה כולה. שדה התעופה הבינלאומי אל פרט נמצא סמוך לעיירה אל פרט דה יוברגאט (El Prat de Llobregat).
העיר מקושרת למערכת הרכבות הספרדית RENFE ומ-2008 גם אל הרכבת המהירה AVE.
בעיר מערכת אוטובוסים, חשמליות, וכן מערכת הרכבת התחתית של ברצלונה הפרוסה במרכז העיר.
ברצלונה היא העיר התעשייתית השנייה בגודלה בספרד, עיר מסחר, מרכז אדמיניסטרטיבי (ממשלת קטלוניה והגופים הנלווים ממוקמים בה), וכן מרכז תרבות ותיירות (כ-17% מהמועסקים בעיר עוסקים בשירותי תיירות והמלונאות).
העיר היא מרכז תירותי מצליח ומשגשג ולכן יש למדינה כספים להשקעות פנים מדיניות וחוץ מדיניות.
העיר היא מרכז אמנותי חשוב, פעלו ופועלים בה אמנים רבים בתחומים מגוונים, מבין הידועים: האדריכל והפסל גאודי, הציירים דאלי, פיקאסו, וכן מירו.
עם מוסדות ההשכלה הגבוהה שבעיר נמנים אוניברסיטת ברצלונה, הנחשבת לאחת האוניברסיטאות הוותיקות באירופה, אוניברסיטת פומפאו פברה, האוניברסיטה האוטונומית של ברצלונה, האוניברסיטה הטכנית של קטלוניה, אוניברסיטת רמון יוי והאוניברסיטה הבינלאומית של קטלוניה.
בעיר מספר רב של מוזיאונים ובהם מכון ז'ואן מירו, מוזיאון פיקאסו, המוזיאון הלאומי לאומנות של קטלוניה, המוזיאון לאומנות עכשווית של ברצלונה (MACBA), מוזיאון אנטוני טאפייס ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב